نوشته های یک پسرروستایی

نوشته های یک پسرروستایی

سلام
خداروشکرمیکنم به خاطراین که برای چندلحظه میزبان نگاه گرمتون هستم
من یک پسرروستایی هستم که میخوام مطالبی رو که روزانه باهاشون سروکاردارم رو اینجادسته بندی کنم وهمشون رو یکجا داشته باشم
اگرنظر یا پیشنهاد یا انتقادی دارین باکمال میل می پذیرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. این‌که آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است.»
یعنی هیئت این نیست که به سیاست کاری نداشته باشد؛چون بعضی سخنران­‌هاعادت کردندکه می­‌گویندماسیاسی نیستیم.این عبارت،عبارت صحیحی نیست.

«یکی از خصوصیات ائمه‌ی طاهرین این بوده که همه‌ی آن‌ها مبارزین و مجاهیدن فی‌سبیل الله بودند. یکی از ائمه‌ی طاهرین را سراغ ندارید که این‌ها در موضع مجاهدت و مبارزه قرار نداشته باشد.» 
حضرت امام رحمه‌الله عصر روز عاشورای سال ۴۲ تشریف می‌­برند به مدرسه‌ی فیضیه و آن منبر معروف خود را می‌روند و خطاب به شاه می­‌گویند که ای جناب شاه! من به تو نصیحت می‌‌کنم، دست از این اعمال و رویه بردار، من میل ندارم که اگر روزی ارباب‌‌ها بخواهند تو بروی، مردم شکرگزاری کنند؛ ‌ من نمی‌‌خواهم تو مثل پدرت بشی و شروع می­‌کنند به شاه نصیحت کردن. بنابراین حضرت امام در برهه‌‌های مختلف از عاشورا و تاسوعا و اربعین و محرم و صفر استفاده کردند برای پیروزی نهضت علیه رژیم. این یعنی هیئت سیاسی.

پس معرفت‌زایی و شناخت باید از مهمترین کارکردهای هیئت­ باشد. یکی ازمهم‌ترین کارهااین است که به مردم بگوییم«هویت حسینی»و«هویت یزیدی»دردوران حاضرمربوط به چه کسانی است.
«فهمیدن قضیه‌ی عاشورا فقط در تاریخ نیست، در هر زمانی باید دید عناصر تشکیل‌دهنده‌ی هویت یزیدی کجا پیدا می‌شود؟ آن‌‌گاه در مقابلش باید عناصر تشکیل دهنده‌ی هویت حسینی را به میدان آورد. منبر باید انسان‌ساز باشد، اندیشه‌ساز باشد. روضه و نوحه و سینه‌زنی باید فضا را از مسائل زنده‌ی حسینی، معرفت و آگاهی پر کند.»

 

منبع برای مطالعه بیشتر:
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27988#70

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۰:۴۶
حمید نام آور